Mi az a liftbeszéd?
A “elevator pitch” (liftbeszéd) nemcsak lifben utazóknak ajánlott. Ezzel a felütéssel kezdődött a második Switch – online üzleti reggeli (linkelve az oldal) közel 20 vállalkozó, szabadúszó részvételével. A Switch felépítését követve ezen az alkalmon is, a találkozó első 10 perce egy tudásmegosztó, ahol egy-egy témát érintünk néhány gyakorlati tippet kiemelve. Ezt egy kérdéssel zárjuk, amit kiscsoportban (2-3 fő) megbeszélnek a résztvevők, ezzel is közös kapcsolódási pontokat keresve.
Ezen az alkalmon a rövid, hatásos bemutatkozó volt a tudásmegosztó témája. A mai világban a figyelem-kapacitásunk rohamosan csökken. A folyamatos online lét (emailek, messenger üzenetek, insta bejelölések érkeznek a telefonunkra miközben például egy előadást hallgattunk, vagy egy megbeszélésre készülünk) miatt a figyelem fenntartása és megszerzése komoly kihívás. Az “elevator pitch” felépítést használhatjuk személyes üzleti találkozón, interjún, bemutatkozáskor, egy ötlet prezentálása előtt, de akár egy online bejelentkezéskor is.
A felépítése három részre tagolható:
- WOW – figyelemfelkeltő kezdés
Nem a nevünk, inkább a tevékenységünk összefoglalása. - HOW
Önmagunk pozícionálása – miben vagyok jó, sikerek, történetek, számok összefoglalása
Figyelem felkeltése, annyira, hogy a hallgatóságnak érdekes legyen egy következő találkozó. - NOW
cselekvésre felhívás, mint befejezés például egy következő találkozó egyeztetése
A terjedelme az egész bemutatkozásnak 0,5-1 perc maximum.
Fontos kiemelni, hogy önazonosak maradjunk a bemutatkozás során, hisz ezzel adjuk el magunkat, ez nem egy stand up szereplés. Pont emiatt érdemes dolgozni rajta, időről időre visszatérni, érlelni az ütős bemutatkozást. Ha készen állsz, a következő Switch alkalmon várjuk, hogy megismerjük a Te bemutatkozásod.
Írta: Nagyné Czuri Eszter